fbpx
7.9 C
New York City
joi, aprilie 18, 2024

SEO

SEO este un subiect foarte popular în acest moment, iar unii dintre cei mai dedicați membri ai publicului se confruntă cu mai multe informații decât pot înghiți. Pentru a înțelege totul, trebuie să începeți de la zero.

Acesta este motivul pentru care am decis să postez acest articol destinat începătorilor, pentru cei care nu știu nimic despre SEO. Dacă îl vei citi, vei avea cunoștințe solide despre ceea ce se întâmplă în spatele cortinei și despre care nimeni nu se obosește să-ți spună în ceea ce privește poziționarea site-ului tău într-o pagină de rezultate a unui motor de căutare (SERP).

Să începem cu începutul: Google nu „clasifică” de fapt paginile în funcție de conținutul lor. Oamenii debitează această minciună pe tot internetul pentru că sunt prea leneși pentru a face cercetări cu privire la modul în care funcționează de fapt Google , și este mai ușor să spunem că „Google clasifică paginile web în funcție de prospețimea lor” Adevărul este că Google clasifică paginile pe baza a peste 200 de factori de clasificare diferiți.

Aceștia pot fi împărțiți în două categorii principale: optimizare onsite și offsite.

Optimizare SEO onsite si offsite

Onsite constă în tot ceea ce faceți pe site-ul dvs., iar offsite se referă la link-uri. Desigur, există și alte domenii, cum ar fi semnalele sociale și comportamentul utilizatorilor (de câte ori caută oamenii un cuvânt înainte de a da clic pe link), dar ne vom concentra mai ales pe link-uri – care formează 60% – 80% din clasamentul dvs. – deoarece sunt cel mai important factor.

Așadar, să începem prin a vedea ce anume este un backlink, deoarece acest lucru vă va oferi o înțelegere a modului în care Google determină unde te clasezi.

Un backlink este un link de pe un alt site către o anumită pagină web a site-ului dvs.; este ca o reclamă pentru dvs. pe site-ul altcuiva. De exemplu, dacă prietenul meu Alex are propriul său site și vrea să mă avantajeze prin trimiterea de trafic, ar putea pune un text pe site-ul său care să spună: „Prietenul meu bun Paul conduce acest restaurant grozav (care se întâmplă să fie și cea mai bună mâncare pe care am mâncat-o vreodată)” El ar putea apoi să meargă mai departe și să facă o altă mică pagină web cu titlul „Cel mai bun restaurant din toate timpurile!” și să-i dea un URL: www.siteulluialex.ro/restaurantbun . Când cineva se uită la siteulluialex, va vedea aceste două pagini (prima apărând ca text , iar al doilea ca link) și, dacă face clic pe acel link, persoana respectivă va ajunge pe site-ul meu.

Backlink-uri

Iată ce este un backlink: este unul dintre aceste linkuri de pe site-ul lui Alex către site-ul meu, care indică o anumită pagină a mea. Acest lucru face câteva lucruri pentru mine: în primul rând, îmi stimulează SEO, deoarece Google se uită la site-urile care au avut recent link-uri către mine; în al doilea rând, îi spune lui Google unde se află „restaurantbun” în raport cu numele meu de domeniu. În acest caz, încerc să mă poziționez pentru SEO , așa că aș vrea ca prietenul meu Ale să facă un link către www.siteulluipaul.ro/seo sau www.siteulluipaul. com/servicii-seo sau orice altă pagină de pe site-ul meu care are „SEO” în titlu.

Odată ce Google găsește site-ul lui Alex (ceea ce durează ceva timp, deoarece trebuie să parcurgă fiecare pagină web de pe internet – între 5 minute și 48 de ore de la publicarea site-ului dvs.), atunci va găsi acest link către mine, ceea ce le spune că sunt relevant pentru SEO . Acum puteți vedea de ce optimizarea offsite este atât de importantă: nu numai că faptul de a avea mai multe backlink-uri vă stimulează SEO, dar îi permite și lui Google să știe unde vă aflați în cadrul propriului domeniu. Să spunem că există 100 de persoane care doresc să își clasifice site-urile pentru SEO; câți dintre ei credeți că vor avea conținut sub domeniul lor principal care vorbește despre SEO?

Cu toate acestea, aceasta este doar jumătate din bătălie. Pentru ca Google să considere site-ul dvs. o autoritate pe un anumit subiect, aveți nevoie de mai mult decât câteva linkuri relevante de pe alte site-uri de pe internet: Google vrea să vadă o cantitate semnificativă de încredere și autoritate înainte de a vă muta mai sus în rezultatele de căutare. Gândește-te la asta astfel: dacă toată lumea știe că Alex este un bucătar grozav, dar nimeni nu merge niciodată la restaurantul său pentru că nu și-a făcut niciodată reclamă, l-ai crede cu adevărat când ți-ar spune că restaurantul său are cea mai bună mâncare? Probabil că nu – ceea ce înseamnă că, chiar dacă are câteva rețete grozave pe site-ul său (backlink-uri), oamenii vor merge în continuare la prietenul lor Dan, care își face reclamă în tot orașul și are o reputație excelentă.

Cei 3 mari: vârsta, calitatea și autoritatea

Din acest motiv, am constatat că cei mai importanți trei factori în optimizarea offsite pentru motoarele de căutare sunt

– Vechimea

– Cu cât timp în urmă a fost publicat pentru prima dată site-ul dumneavoastră? Un an? Cinci ani? Zece ani? Mai mult de 10 ani?

– Calitatea

– Ce fel de site are link către dumneavoastră? Este cineva cu un PR (Page Rank) sau autoritate de domeniu (ca Wikipedia) ridicat? Dacă da, site-ul dvs. va fi considerat relevant ca expert în subiectul lor. Dacă nu sunt relevante, Google le va considera ca nefiind relevante pentru subiectul site-ului dvs. și, prin urmare, irelevante. Acesta este motivul pentru care crearea unui conținut de calitate spre care oamenii vor să se lege înapoi este atât de important – nu numai pentru că vă ajută la SEO, ci și pentru că îi spune lui Google că sunteți o autoritate.

– Autoritatea

– Câte site-uri web au link către dumneavoastră? Cu cât aveți mai multe backlink-uri către site-ul dvs., cu atât veți fi mai bine clasat în motoarele de căutare.

Optimizarea pe site pentru SEO (onsite SEO)

Pentru a rezuma rapid, optimizarea onsite înseamnă optimizarea conținutului dvs. astfel încât Google să știe unde există fiecare frază sau cuvânt cheie în structura site-ului dvs. Să presupunem că vreau să îmi clasez site-ul www.ghidulmeupentruseo.ro pentru „sfaturi SEO” și alte fraze similare precum „sfaturi pentru seo” , etc.; iată câteva dintre lucrurile pe care le-aș verifica pe site-ul meu pentru a mă asigura că Google știe ce se află pe pagina mea și că eu sunt singurul care poate fi clasificat pentru „sfaturi SEO”:

– Eticheta mea de titlu are „seo” în ea

– Am linkuri către pagini despre SEO

– Unele dintre linkurile mele spun lucruri precum „seo”, „google” sau chiar „sfaturi”

Doar uitându-mă la aceste 3 puncte, Google știe că acesta este un site dedicat ajutorării oamenilor cu SEO. Nu contează câte backlink-uri aveți – dacă conținutul dvs. nu este relevant pentru fraza pe care doriți să o clasificați, atunci nu veți apărea.

Chiar dacă Google vă răscolește site-ul indiferent dacă conținutul dvs. este sau nu optimizat (cum ar fi www.ghidulmeupentruseo.ro), tot vrea să știe despre ce este vorba în pagina dvs. pentru a vă putea acorda credit pentru aceasta. Așadar, acum întrebarea devine cum mă asigur că conținutul site-ului meu (on-site SEO) îi spune lui Google tot ce trebuie să știe?

Cel mai simplu este să parcurgem pagina noastră web și să încercăm să aflăm ce informații oferim fără a fi nevoie să întrebăm; aproape ca un proces de interviu. Cu toate acestea, citind acest ghid, ar trebui să fiți deja pe drumul cel bun pentru a vă crea un conținut optimizat pentru SEO On-Site!

Primul pas: scrierea unei etichete de titlu axate pe cuvinte cheie

De exemplu , dacă aș vrea să-mi clasez site-ul www.ghidulmeupentruseo.ro pentru „sfaturi SEO” (și cuvinte cheie similare), iată care sunt întrebările la care trebuie să pot răspunde:

– Ce știi despre SEO?

– Cum funcționează?

– De ce ar trebui să intereseze pe cineva?

Răspunzând la aceste întrebări de bază, site-ul dvs. îi poate spune lui Google că sunteți un expert în SEO și nu un blog despre pisici (nu spun că blogspot este un site rău – dar nu există nicio modalitate de a spune despre ce va fi vorba în conținut). Așadar, odată ce ați răspuns la aceste întrebări, tot ce trebuie să faceți este să vă asigurați că acestea apar pe pagina dvs. web! Iată cum ar putea arăta eticheta de titlu:

Cum să obțineți poziții mai bune în motoarele de căutare cu ajutorul SEO

Pasul doi: adăugați la conținutul dvs. linkuri către subiecte conexe (cum ar fi cuvintele cheie)

De exemplu , dacă aș vrea să îmi clasez site-ul www.ghidulmeupentruseo.ro pentru „SEO” și alte expresii conexe precum „sfaturi seo”, ar trebui să mă asigur că Google știe ce este SEO și de ce contează, adăugând linkuri către alte pagini de pe site-ul meu care vorbesc despre termeni importanți precum:

– Optimizarea paginilor

– Optimizare offpage

– Etichete meta

Acest lucru arată clar că acesta este un site web dedicat tuturor lucrurilor legate de SEO; puteți merge chiar până la a face o întreagă secțiune a site-ului dvs. doar pentru cei mai importanți termeni SEO. Făcând acest lucru, îi spuneți lui Google că sunteți o autoritate în materie de SEO datorită structurii site-ului dumneavoastră.

Pasul trei: verificați dacă există greșeli de ortografie și gramatică

Google nu poate citi imagini, așa că asigurați-vă că orice text important este într-un format HTML unde poate fi scanat! De asemenea, Google acordă atenție backlink-urilor spammy, așa că încercați să vă păstrați conținutul curat – motoarele de căutare pot chiar penaliza site-urile spammy dacă au o mulțime de link-uri de calitate scăzută care indică spre ele.

Pașii de mai sus ar trebui să vă ofere un început solid pentru optimizarea site-ului dvs. web; dar mai este încă mai multă muncă pentru a obține poziții mai bune cu SEO On-Site. Iată alte câteva modalități simple de a vă optimiza conținutul:

  • Creați un fișier sitemap.xml
  • Trimiteți site-ul dvs. la Google Webmaster Tools (GWT)
  • Utilizați instrumentul Planificator de cuvinte cheie din GWT pentru mai multe cuvinte cheie legate de „SEO”
  • Publicați conținut în mod constant pe site-ul dvs. web (Google apreciază când vă actualizați des)
  • Acum ar trebui să știi cum să creezi conținut SEO prietenos! Dacă ți s-a părut util acest ghid, nu ezita să îl distribui cu prietenii și să comentezi mai jos. Google+ este o platformă excelentă pentru a împărtăși articole ca acesta; deveniți social!
Articolul precedent
Articolul următor
Paul Dragoș
Paul Dragoșhttps://transilvaniasellingmachine.ro
Paul Dragoș este directorul de marketing de la Transilvania Selling Machine. Este fondatorul conceptului de marketing digital din cadrul companiei noastre și un aprig susținător al promovării online prin intermediul motoarelor de căutare și a rețelelor de socializare. În timpul său liber învață limbi străine și călătorește alături de familia și de apropiații săi.

Related Articles

[td_block_social_counter facebook="transilvaniasellingmachine" youtube="channel/UCUzmj_H4lcIxolKd5_r-Now" style="style8 td-social-boxed td-social-font-icons" tdc_css="eyJhbGwiOnsibWFyZ2luLWJvdHRvbSI6IjM4IiwiZGlzcGxheSI6IiJ9LCJwb3J0cmFpdCI6eyJtYXJnaW4tYm90dG9tIjoiMzAiLCJkaXNwbGF5IjoiIn0sInBvcnRyYWl0X21heF93aWR0aCI6MTAxOCwicG9ydHJhaXRfbWluX3dpZHRoIjo3Njh9" custom_title="URMĂREȘTE-NE" block_template_id="td_block_template_8" f_header_font_family="712" f_header_font_transform="uppercase" f_header_font_weight="500" f_header_font_size="17" border_color="#dd3333" manual_count_facebook="4173" manual_count_youtube="2421" instagram="transilvaniasellingmachine" manual_count_instagram="1347"]

ARTICOLE POPULARE