Ce este designul web?
Web design este un termen larg pentru activitatea implicată în dezvoltarea unui site web pentru Internet sau intranet. Acesta poate include designul grafic de web design, ingineria de utilizare sau orice alt proiect media digital în care experiența cu tehnologiile interactive este cerută de funcția de muncă
Există multe roluri diferite care contribuie la designul web, inclusiv designeri de experiență a utilizatorului, directori artistici și designeri grafici, precum și specialiști în marketing, dezvoltatori web și arhitecți de informații. Un design web de succes este esențial pentru atingerea obiectivelor de afaceri pentru întreprinderile comerciale, organizațiile non-profit și agențiile guvernamentale.
Designul web este o industrie cu multe fațete, care implică interacțiunea cu mai multe persoane și afaceri diferite pentru a livra un produs. Acest proces începe de obicei prin colaborarea cu clienții, designerii sau echipele de management care au nevoie de o prezență pe internet.
Primul pas în acest proces este crearea unei întâlniri de idei prin stabilirea unor reguli de bază cu privire la modul în care va curge comunicarea între fiecare parte. În cele mai multe cazuri, clientul a comunicat cum dorește să arate sau să realizeze site-ul său web.
În aceste cazuri, este o bună practică ca designerul să organizeze întâlniri în care participanții să poată discuta despre domeniul de aplicare și cerințele proiectului pe baza cerințelor împărtășite anterior. Aceste conversații sunt cruciale pentru ca toate părțile implicate să înțeleagă ce înseamnă succesul acestui proiect. Acest lucru înseamnă mai mult decât a înțelege cum va arăta produsul final, ci și a stabili reperele de succes.
Care sunt obiectivele pentru acest site? Ce doriți ca oamenii să facă atunci când îl vizitează? Cât de des trebuie ca cineva să viziteze site-ul înainte de a-l considera un site de succes? Toate acestea sunt întrebări cheie la care echipa de proiect ar trebui să poată răspunde înainte de a începe orice efort de proiectare
Este important ca participanții la aceste întâlniri să plece cu o idee despre modul în care vor comunica în continuare. Dacă este nevoie de discuții suplimentare privind cerințele sau proiectele, atunci toți participanții trebuie să înțeleagă dacă și când vor avea loc aceste discuții
În cazul în care clienții nu și-au stabilit deja viziunea asupra modului în care doresc să funcționeze site-ul lor web, atunci designerii ar trebui să folosească această ocazie pentru a afla cum își imaginează clientul site-ul. Procesul de proiectare începe cu cercetarea și descoperirea, așa că o înțelegere clară a ceea ce are clientul în minte îi va ajuta pe designeri să își informeze recomandările
În urma acestei întâlniri, este important ca toate părțile să înțeleagă când să se aștepte la rezultate de la fiecare dintre ele. Pentru a contribui la asigurarea respectării acestor etape, majoritatea oamenilor sunt de acord cu anumite tipuri de canale de comunicare pe care fiecare parte ar trebui să le folosească (de exemplu, apeluri telefonice săptămânale sau actualizări prin e-mail)
Prin stabilirea acestor acorduri de la început, ambele părți pot asigura rezultate de succes ale proiectului prin gestionarea așteptărilor din timp și deseori. Acordarea de timp pentru a planifica înainte de a începe orice proiect ajută la reducerea frustrării între părțile interesate, asigurându-se că toată lumea știe ce înseamnă succesul proiectului
Următoarea etapă în procesul de proiectare
Următorul pas în procesul de proiectare este să analizăm ce informații trebuie afișate pe site-ul web. Acest lucru poate implica cercetarea sectorului de activitate al clientului, înțelegerea modului în care concurenții săi utilizează tehnologiile web
Ca parte a acestei cercetări, este important ca designerii să identifice temele comune ale site-urilor, astfel încât să poată lucra cu aceste idei pentru a crea o experiență mai atractivă.
După stabilirea unor idei inițiale despre modul în care utilizatorii vor interacționa cu acest site, designerii ar trebui să înceapă să creeze wireframe-uri care să detalieze layout-urile și organizarea generală a conținutului. Aceste componente pot fi apoi testate în funcție de practicile de proiectare centrate pe utilizator, cum ar fi testele de utilizare.
Aceste constatări vor ajuta la fundamentarea alegerilor privind tratamentele vizuale și interacțiunile pe care oamenii le așteaptă atunci când vizitează site-uri din acest spațiu. În acest moment, designerii prezintă aceste machete pentru client, ceea ce oferă posibilitatea de a discuta și de a le perfecționa.
Procesul de proiectare este dinamic; schimbările sunt inevitabile. Ca atare, este important ca proiectanții să își stabilească propriile procese de gestionare a cererilor de modificare. Aceste situații neprevăzute ar trebui să fie documentate într-un contract sau incluse într-o propunere inițială, astfel încât să nu existe confuzii cu privire la tipurile de modificări care vor genera costuri suplimentare.
Ar putea părea evident, dar înainte de a începe orice efort de proiectare trebuie să se asigure că are la dispoziție tot conținutul relevant pentru a merge mai departe. În aceste etape timpurii ale proiectului, este posibil să se ajusteze planurile dacă este necesar. În cazul în care conținutul nu este disponibil în acest moment, atunci designerii trebuie să determine câtă flexibilitate implică crearea de active bazate pe presupuneri și nu pe fapte.
Confirmați cerințele și activele. Verificați nevoile clientului și bunurile necesare pentru a finaliza proiectul.
Acesta este un moment potrivit pentru a aborda un concept important: definirea obiectivelor
ii Obiectivele site-ului dvs. web vor informa fiecare decizie pe care o veți lua pe măsură ce parcurgeți acest proces. Dacă nu reușiți să definiți obiectivele, puteți duce la eforturi irosite, comunicare defectuoasă și nemulțumire generală față de produsul final. Înainte de a depune orice efort, proiectanții trebuie să înțeleagă cum vor fi evaluate rezultatele și de către cine.
De asemenea, în acest moment este util să investigați ce alte instrumente (de exemplu, analiză, caracteristici sociale) ar putea fi disponibile care ar putea ajuta la atingerea acestor obiective. S-ar putea să pară o muncă suplimentară la început, dar adresarea acestor tipuri de întrebări în avans va economisi timp prețios tuturor celor implicați în proiect.
Odată ce wireframe-urile au fost aprobate de ambele părți, designerii trec la crearea de machete vizuale. Acestea pot include elemente de design de bază, cum ar fi scheme de culori și tipografie. Aceasta implică, de asemenea, decizii privind modul în care va arăta site-ul atunci când conținutul este populat în fiecare zonă a machetei. Aceste interacțiuni pot fi testate cu ajutorul unor prototipuri simple (de exemplu, wireframe-uri pe hârtie) sau, în unele cazuri, cu simple pagini HTML.
Unii designeri pot opta pentru a crea prototipuri de înaltă fidelitate care să arate ca produsul final. Acestea sunt adesea construite înainte ca munca de design vizual să fie finalizată, dar pot oferi totuși o reprezentare exactă a ceea ce va fi folosit în final (cu condiția ca toate părțile implicate în acest proces să știe că acestea sunt machete și nu produsul final).
Indiferent de calea pe care o alegeți, este important să vă împărtășiți ideile din timp și de multe ori cu clientul dumneavoastră pe parcursul acestui proces de proiectare.
Acesta este, de asemenea, un moment bun pentru a descrie modul în care aceste modele vor fi implementate, astfel încât să nu existe surprize mai târziu. Pe cât posibil, anticipați orice întrebări pe care le-ar putea avea cu privire la funcționalitate și la site-ul general structura. Acest lucru vă va ajuta să evitați dezamăgirile atunci când va trebui să aduceți o schimbare mai târziu
Odată ce proiectele sunt finalizate, este momentul să le prezentați pentru a fi aprobate de client. Deoarece aceste desene reprezintă produsul final, nu ar trebui să existe surprize pentru clientul dvs. în acest punct al procesului. Acestea fiind spuse, asigurați-vă că reacția inițială a acestuia este pozitivă și nu negativă.
De asemenea, se poate dovedi util să explicați de ce au fost luate anumite decizii de design pentru a-i ajuta pe clienți să înțeleagă că o decizie a fost luată cu atenție și cu un motiv întemeiat. Cu cât sunt mai bine informați cu privire la raționamentul dumneavoastră, cu atât este mai puțin probabil ca ei să se opună
Deși ar putea părea contraintuitiv, invitarea clientului dumneavoastră la început ar putea sfârși prin a economisi timp prețios tuturor celor implicați pe parcurs. Permițând să participe la luarea deciziilor importante de la început vă poate ajuta să evitați probleme majore mai târziu.